Dataplace stapt volledig over op duurzame groene energie

Alblasserdam, 26-01-2017: Dataplace, toonaangevend leverancier van carrier neutrale datacenterdiensten in Nederland, is per 1 januari 2017 jongstleden in beide datacenters overgestapt naar volledig groene stroom. Deze stap naar groene stroom zorgt direct voor een duurzame energiehuishouding. De datacenters van Dataplace behoren daarmee tot één van de weinige datacenters in Nederland die volledig gebruik maken van groene stroom middels windenergie.

Energie is een belangrijke factor binnen de dienstverlening van ieder datacenter. De keuze voor het overgaan op volledig groene stroom sluit aan op de visie en ambitie die Dataplace heeft om zo energie-efficiënt en duurzaam mogelijk te ondernemen, maar ook om zich hierin voortdurend te blijven verbeteren.

Gerben van der Veen, Managing Director van Dataplace:“Onze klanten vinden energie-efficiency belangrijk en verwachten van hun datacenterleverancier dan ook dat energie duurzaam wordt ingekocht. Diverse van onze overheidsklanten en klanten uit de zorgsector hanteren een steeds strengere energienormering voor de selectie van hun toeleveranciers. Het verduurzamen van onze energiehuishouding zorgt ervoor dat wij ook aan deze eisen blijven voldoen. Vandaar dat alle energie die onze datacenters verbruiken nu volledig afkomstig is uit duurzame windenergie. De keuze voor groene stroom maakt dat onze klanten nu kunnen aantonen dat zij gekozen hebben voor een duurzaam datacenter in de regio Rotterdam of Utrecht.”

Over Dataplace
Dataplace bestaat sinds 2010 en is in 2016 onderdeel geworden van de Eurofiber Group. Vanuit twee moderne carrier neutrale Tier III datacenters in de regio Rotterdam en Utrecht worden hoogwaardige (twin) datacenterdiensten geleverd. Dataplace beschikt over de ISO9001:2008, ISO14001:2004 , ISO27001:2013 en ISO:50001 certificering en tevens over een NCP BORG4, NEN 7510 en ISAE-3402 certificering. Het onderscheidend vermogen van Dataplace uit zich in kennis en ervaring in datacentermanagement en de persoonlijke aandacht voor klanten. Inmiddels maken vele IT gerelateerde ondernemingen, overheidsinstellingen, zorginstellingen en beursgenoteerde bedrijven tevreden gebruik van de dienstverlening van Dataplace. Klanten van Dataplace waarderen de dienstverlening met een 8,5 als algemeen rapportcijfer.