IT-Ernity Groep en dataplace breiden samenwerking uit met 5-jarige overeenkomst

Amsterdam, 24 maart 2015 – IT-Ernity Groep sluit nieuwe 5 jarige overeenkomst met dataplace in Alblasserdam.

Door de sterke groeiontwikkeling op het gebied van datacenteroplossingen, Managed Services en Cloud-diensten van de afgelopen jaren ontstond er binnen de IT-Ernity Groep een sterke behoefte om de datacentercapaciteit verder uit te breiden. Na een zorgvuldige selectieprocedure bij diverse datacenteraanbieders is uiteindelijk besloten om de reeds bestaande samenwerking tussen beide organisaties verder uit te breiden en te bekrachtigen met een nieuwe vijfjarige overeenkomst. Hierdoor zijn zowel de IT-Ernity Groep als haar klanten verzekerd van veilige en professionele datacenterdiensten en is de IT-Ernity Groep in staat haar ambitieuze doelstellingen te concretiseren.

Beschermde omgeving Gerben van der Veen, Managing Director van dataplace, verklaart over de uitbreiding van de samenwerking : “IT-Ernity laat de laatste jaren een sterke groei zien en dataplace is trots dat wij als belangrijke locatie mogen voorzien in de groeiende behoefte naar rackspace en datacenterdiensten. Wij kijken er naar uit om onze hernieuwde samenwerking verder te intensiveren en samen met IT-Ernity door te groeien”.

Keuze dataplace CEO Sebastiaan de Koning: “We zijn erg verheugd met de overeenkomst met dataplace. Zo hebben we onder de rook van Rotterdam een volledig geografisch van Amsterdam afgescheiden datacenterlocatie, die aan alle kwaliteitsnormen voldoet en het Tier III-niveau mag voeren. Met name de professionaliteit en de kwaliteit van dataplace heeft voor ons de doorslag gegeven om de samenwerking verder te intensiveren. Wij zijn ervan overtuigd met deze stap te voorzien in de wensen en eisen van onze klanten. Het stelt ons tevens in staat onze groeiambities te realiseren”

Over dataplace
Dataplace bestaat sinds 2010 en is een modern regionaal TIER III datacenter in Alblasserdam (Zuid-Holland) dat volledig redundant en energiezuinig is ingericht. Het datacenter is carrier-neutraal en wordt ontsloten door een diversiteit aan carriers. Naast de ISO 9001:2008, 14001:2004 en 27001:2013 certificering beschikt het datacenter tevens over een BORG4 certificering. Inmiddels maken vele IT gerelateerde ondernemingen, overheidsinstellingen en beursgenoteerde bedrijven gebruik van de dienstverlening van Dataplace. Voor meer informatie: www.dataplace.eu.