Dataplace sluit hernieuwde overeenkomst met NL-ix

NL-ix breidt capaciteit fors uit en upgradet dataplace tot een core locatie

Alblasserdam, 5 juni 2012Dataplace, het grootste onafhankelijke datacenter in Zuid-Holland, heeft een hernieuwde overeenkomst gesloten met NL-ix (Netherlands Internet Exchange) om de capaciteit in dataplace fors uit te breiden en onafhankelijke carrierdiensten te laten aanbieden. NL-ix is het op vier na grootste internetknooppunt ter wereld. Met de capaciteitsvergroting kan NL-ix ook hogere aansluitsnelheden leveren en aantrekkelijke (metro)tarieven bieden. Dit is een groot voordeel voor bedrijven die gebruikmaken van de diensten van NL-ix  en die overwegen hun apparatuur in dataplace te gaan plaatsen.

“Dataplace in Alblasserdam is strategisch gelegen en als neutraal en state-of-the-art datacenter voor NL-ix een belangrijk knooppunt in de regio”, zegt Jan Hoogenboom, COO van NL-ix. “Wij zijn dan ook verheugd over de uitbreiding van de samenwerking met dataplace en de substantiële upgrade van onze backbonecapaciteit in dataplace, wat nieuwe diensten, betere redundancy en een nog concurrerender pricing mogelijk maakt.”

Gerben van der Veen, Managing Director van dataplace: ”We zijn erg blij dat NL-ix ervoor heeft gekozen om haar netwerkdiensten als carrier aan te bieden in ons datacenter, en dat dataplace nu ingezet wordt als core locatie van NL-ix. Wij staan voor keuzevrijheid voor onze klanten en vergroten hiermee de onafhankelijkheid die wij onze klanten willen bieden.”

Over NL-ix
Netherlands Internet Exchange (NL-ix) heeft het hoofdkantoor in Den Haag en is een van ’s werelds grootste Internet Exchanges met meer dan driehonderd leden. Op haar hypermoderne netwerk biedt NL-ix ISP’s, carriers en andere grote internetgebruikers de mogelijkheid om onderling telecommunicatieverkeer uit te wisselen of andere transmissieservices af te nemen, en dit in meer dan vijftig datacenters in Nederland en België. Voor meer informatie: http://www.nl-ix.net.

Over dataplace
Dataplace is een modern regionaal datacenter in Alblasserdam (Zuid-Holland) dat volledig redundant en energiezuinig is ingericht. Het datacenter, operationeel sinds het voorjaar van 2011, is carrierneutraal en van alle gemakken voorzien. Meer informatie: http://www.dataplace.eu.